حضورحداكثری مردم در انتخابات، پشتوانه محكمی برای مذاكرات هسته ای با غرب است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'علی باقری' عصرسه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: انتخابات مجلس یكی از مولفه های امنیت ملی در مذاكرات آینده هسته ای به شمار می رود.

وی با بیان اینكه حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی در موضوعات مهم ملی و بین المللی نظام از جمله مذاكرات با گروه1+5 اثرگذار بوده است، گفت: یكی از طرف های مذاكره كننده هسته ای با ایران درخواست ادامه مذاكرات را به بعد از انتخابات مجلس نهم موكول كرده است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح كرد: طرف های مذاكره كننده با ایران منتظر پایین آمدن حضور مردم در پای صندوق های رای برای اعمال قدرت بیشتر برما هستند و می خواهند با دست پر از میز مذاكرات بلند شوند.

باقری با بیان اینكه صحنه مذاكرات هسته ای، صحنه گفت و گوهای منطقی نیست، افزود: این صحنه به نمایش گذاشتن اراده هاست وهركس اراده قوی تری داشته باشد، پیروز مذاكرات خواهد شد.

وی تصریح كرد: حضور حداكثری مردم در انتخابات مجلس نهم، اراده امنیت ملی ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به جایگاه و دستاوردهای هسته ای ایران گفت: فشارهای غرب ناشی از قدرت آنها وضعف ما نیست بلكه برعكس ناشی از قدرت ما وضعف آنهاست زیرا با توسعه فعالیتهای هسته ای منافع سلطه گران به خطر افتاده و ترور دانشمندان هسته ای ما نشانه ای از ضعف آنهاست كه نمی توانند كاری انجام دهند.

باقری با اشاره به اینكه سیاست جمهوری اسلامی در مذاكرات هسته ای، سیاست راهبردی و گفت وگو و نه سیاست تاكتیكی ودفاعی است، خاطرنشان كرد: در مباحث هسته ای از یك سیاست اصولی برای دفاع از حقوق ملت ایران پیروی و از آن دفاع می كنیم ولی طرفهای مذاكره از راهكارهای فشارعلیه ما استفاده می كنند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تولیدات هسته ای ازجمله تولید صفحات سوخت رآكتور تحقیقاتی تهران گفت: دستاوردهای اخیر هسته ای و مقابله با تحریم های نفتی به مذاكره كنندگان غربی نشان داد كه ما از موضع قوت وارد مذاكره خواهیم شد و هیچ راهكاری به غیر از گفت و گو با ما ندارند و این درحالیست كه انتظار داشتند ما در تولیدات هسته ای موفق نباشیم.

وی بابیان اینكه سیره و منش رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نشان داده كه ما اهل باج دادن نیستیم، تصریح كرد: كشورهای چین و روسیه معتقدند كه ایران، فشارها و تحریم ها را به عنوان بهای استقلال خود می پردازد.

باقری با اشاره به اینكه ایران، روسیه و چین جزو كشورهای تأثیرگذار در منطقه هستند، یادآور شد: این كشورها در یك مسیر و با ظرفیت های خاص خود حركت می كنند.

وی به مناسبات سیاسی این سه كشور در همكاریهای راهبردی اشاره كرد و افزود: این همكاریها باعث ایجاد فضای جدیدی در منطقه در مقابله با غرب شده است.

وی همچنین به تحریم های هسته ای ایران اشاره كرد و گفت: كشورهای غربی با ما مشكل سیاسی دارند و تعطیلی فناوری هسته ای هیچ اثری در نگاه سیاسی غرب بوجود نمی آورد.

وی با اشاره به تكرار موضوع حمله نظامی به ایران از سوی برخی دشمنان، گفت: سئوال این است كه چرا دشمن از ابزار نظامی علیه ما استفاده نمی كند و جواب این است كه آنان می داند كه اگر وارد این عرصه شوند پایان آن قابل پیش بینی نیست.

وی تاكید كرد: ایران از آمادگی كامل و گسترده برای دفاع از مواضع خود برخوردار است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ریشه مقابله با همه تهدیدات در دانشگاه و توسعه عرصه های مختلف علمی به عنوان یكی از راهكارهای ما در مقابله با تحریم ها محسوب می شود.

7145/1011





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: